جلد 8، شماره 4 - ( مجله سنجش و ایمنی پرتو، ویژه نامه یون‌ساز 1399 )                   جلد 8 شماره 4 صفحات 73-78 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Gholamzadeh Z, Jozvaziri A, Mirvakili M. Investigation of the required thickness of thorium spent fuel lead transport cask depending on different fuel burnups and cooling times. IJRSM. 2020; 8 (4) :73-78
URL: http://rsm.kashanu.ac.ir/article-1-476-fa.html
غلامزاده زهره، وزیری عطیه، میروکیلی محمد. بررسی ضخامت مورد نیاز کسک سربی انتقال سوخت توریم پرتودیده بر حسب زمانهای متفاوت مصرف سوخت و خنک شوندگی. مجله سنجش و ايمني پرتو. 1399; 8 (4) :73-78

URL: http://rsm.kashanu.ac.ir/article-1-476-fa.html


سازمان انرژی اتمی ایران
چکیده:   (178 مشاهده)
سوخت توریم به دلیل کاهش ذخایر اورانیوم جهان، فراوانی بیشتر آن در مقایسه با اورانیوم و نیز توانایی زایندگی در راکتورهای حرارتی و سریع مورد توجه محققان قرار گرفته است. در این کار، بررسی ایمنی پرتویی و میزان حفاظ سازی لازم برای نقل و انتقال سوخت توریمی پرتودیده در راکتور تحقیقاتی تهران هدف قرار گرفته است. برای محاسبات طیف گامای سوخت پرتودیده و دز سوخت قرار گرفته درون کسک از کد های محاسباتی ORIGEN و MCNPX استفاده شد. نتایج محاسبات نشان داد در مقایسه با سوخت های اورانیومی مورد استفاده در راکتور تحقیقاتی تهران، سوخت توریمی مصرف شده به زمان های خنک شوندگی بیشتری قبل از نقل و انتقال توسط کسک سربی نیاز دارد. همچنین ضخامت کسک مورد نیاز برای انتقال سوخت توریمی پرتودیده بیشتر از سوخت اورانیومی است.
 
متن کامل [PDF 2989 kb]   (36 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله سنجش و ایمنی پرتو می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 All Rights Reserved | Iranian Journal of Radiation Safety and Measurement

Designed & Developed by : Yektaweb